"МЗТК "Турбоком" - єдиний завод турбокомпресорів в Україні

У керівників автотранспортних компаній, агрофірм, СТО і приватних автовласників зразу ж виникає питання: як таке можливо? Адже український інтернет рясніє пропозиціями продажу і ремонту турбокомпресорів! І, тим не менш, «ТУРБОКОМ», дійсно, єдиний. В цьому переконався кореспондент журналу «Укравтосервіс», який отримав редакційне завдання – провести свого роду ревізію заводу: дійсно Мелітопольський завод турбокомпресорів такий унікальний і заслуговує всіх тих позитивних відгуків, які звучать на його адресу?

До вас приїхав «ревізор»

Я вирішив не вигадувати легенду, мовляв, я потенційний замовник, який захотів ознайомитися з виробництвом. Журналіст журналіст. Але зате приїхав в Мелітополь без попередження. У таких випадках нерідко виникає легка паніка, але на «ТУРБОКОМі» до візиту представника преси поставилися спокійно. Виявляється, завод часто відвідують і персони крутіше: народні депутати, представники уряду, іноземні делегації. Місцева влада, демонструючи промисловий потенціал міста, часто везе важливих гостей саме на «ТУРБОКОМ». Пізніше я зрозумів, чому.

Але почав я розмову з керівництвом з питання про те, чому МЗТк позиціонує себе, як єдиний завод турбокомпресорів в Україні.

- Справа в тому, що статус заводу передбачає наявність цілого комплексу вимог. По-перше, це безпосередньо саме виробництво та ремонтні майданчики. По-друге, випробувально-діагностична лабораторія. По-третє, інженерно-конструкторське бюро. По-четверте, система контролю якості. По-п'яте, маркетингова служба. Список можна продовжити ще десятком пунктів. Але вже і так зрозуміло, що в Україні складно знайти виробника, який би повною мірою задовольняв хоча б п'яти перерахованим вище умовам, - пояснює директор Мелітопольського заводу турбокомпресорів «ТУРБОКОМ» Володимир Овчаренко.

Довіряй, але перевіряй – перша заповідь журналіста. Тому, послухавши керівника, напрошуюся на екскурсію по підприємству.

Заводська анатомія

Перше, на що звертаєш увагу при відвідуванні «ТУРБОКОМа» - чистота. Як на території, так і в цехах. І це при тому, що весь заводський комплекс займає більше 1 га площі, а виробництво відноситься до розряду «брудних». Квіткові клумби, ялинки, інші декоративні рослини тут прекрасно уживаються поруч з виробничими потужностями.

Мені доводилося бувати до цього на подібних підприємствах, що займаються відновленням ТКР, тому порівнювати було з чим. Я вже був упевнений, що виробництво і ремонт турбокомпресорів – це замаслений цех з працівниками в таких же промасленных робах, і устаткуванням, яке пам'ятає часи радянських п'ятирічок.

«ТУРБОКОМ» зламав мій усталений стереотип. Цехи розділені по спеціалізації. Новітнє обладнання закордонного виробництва. Потай я сподівався все ж відшукати який-небудь «музейний експонат», але не вийшло. Персонал за верстатами одягнений в чисті спецівки з корпоративною символікою. Стало зрозуміло, що керівництво заводу турбується не тільки про якість продукції, але і про культуру виробництва. Хоча ці два поняття тісно пов'язані.

- Рік тому «ТУРБОКОМ» отримав міжнародний сертифікат системи контролю якості ISO 9001:2008. Цьому передували два роки наполегливої роботи. Ми повністю оновили виробничу базу, наші фахівці навчалися на тренінгах і семінарах, потім здавали іспити. По суті, ми вирощували власну культуру виробництва. Контроль був жорсткий, починаючи від якості використовуваної сировини і перевірки кваліфікації співробітників, до аналізу рівня маркетингу та роботи з клієнтами, - розповідає технічний директор Віталій Плакун.

Зрозуміло, що на виході виходить продукт виняткової надійності і якості. Підтвердженням служить той факт, що турбокомпресори з логотипом «ТУРБОКОМ» затребувані не тільки в Україні. Вже багато років мелітопольський завод постачає ТКР для різних підприємств і торговельних організацій в Росії, Білорусії, Казахстані, країнах Балтії, Єгипті, В'єтнамі та ряді інших держав.

Спеціалізація

Сьогодні Мелітопольський завод турбокомпресорів «ТУРБОКОМ» займається виготовленням турбокомпресорів для всіх видів автомобільної та сільськогосподарської техніки, яка виробляється в країнах СНД, а також для різних зарубіжних моделей, зокрема для японської спецтехніки KOMATSU. Чергове технічне досягнення підприємства – запуск в цьому році серійного виробництва ТКР для таких транспортних засобів, як: Mercedes, Audi, Volkswagen, Renault,Ford, Tata, Foton, «Богдан».

Купівля турбокомпресора в «ТУРБОКОМі» відразу дає ряд переваг. По-перше, якість ТКР мелітопольського заводу не поступається німецьким і японським оригіналам. По-друге, ціна питання приблизно в 2-3 рази нижче.

Ремонт ТКР є другою базовою спеціалізацією підприємства. Причому відновити працездатність турбокомпресора мелітопольські фахівці беруться, незалежно від того, хто його зробив. При цьому на ремонтні роботи завод також дає гарантію.

- Як правило, з проблемою виходу з ладу турбокомпресора власники нових іномарок стикаються через 150 тисяч км пробігу. Тобто, коли термін гарантії вже давно закінчився. Тут два шляхи – або купувати оригінальний ТКР, або шукати альтернативу. Другий варіант виглядає більш привабливим за ціною. Але тут є нюанс. Найчастіше купівля виробляється у дилерів, які займаються звичайним перепродажем вузлів та запчастин. Власної виробничої бази у них немає. Тим самим, власник купує турбокомпресор, але не купує його техпідтримку. Наш завод має серйозну технічну базу для ремонту. Тому автовласник, який купив ТКР з логотипом «ТУРБОКОМ», позбавляється від головного болю, пов'язаного з цим вузлом. МЗТк має власну дилерську мережу в Україні та питання заміни або ремонту турбокомпресора вирішується в лічені дні, - каже Віталій Плакун.

Турбокомпресори перевіряються на стенді гарячої обкатки. Для України це рідкість. Конкуренти «ТУРБОКОМа» використовують лише «холодну» перевірку (вона дозволяє просто переконатися, що всі елементи ТКР правильно функціонують). А ось стенд гарячої обкатки на мелітопольському заводі відтворює реальні умови експлуатації турбокомпресора. Відповідно, можна зафіксувати реальні рівні: ККД, вібрації, стійкості до теплових навантажень, аеродинаміки.

Робота стенду гарячої обкатки для мене стала остаточним аргументом на користь вибору «ТУРБОКОМа», якщо на моєму турбованому «Фольксвагені» вийде з ладу ТКР.

Як купити якісний ТКР

У спілкуванні з керівництвом заводу я не міг не торкнутися ще однієї проблеми.

- Десь близько року тому один мій київський знайомий скаржився, що купив турбокомпресор вашого виробництва, але він не проходив і пари місяців. На СТО його засмутили, мовляв, це не турбокомовский ТКР, а підробка. Я розумію, що з такою проблемою міг зіткнутися не тільки мій знайомий. Може, розкажете, як купити якісний турбокомпресор? – поставив я питання Володимиру Овчаренко.

- Дійсно, як тільки підприємство отримує репутацію надійного ділового партнера, відразу ж знаходяться охочі заробити на чужому іміджі. Ті ж, кому необхідно придбати якісний ТКР саме нашого виробництва, повинні знати наступне. Всі турбокомпресори, що випускаються нами мають голограму, клеймо логотипу виробника, фірмову індивідуальну упаковку. У комплект поставки кожного турбокомпресора входять: турбокомпресор, оброблений антикорозійним складом; поліетиленовий пакет, для упаковки ТКР; техпаспорт турбокомпресора з інструкціями, рекомендаціями, описом пристрою і діагностики ТКР; гарантійним талоном; комплект прокладок для установки турбокомпресора на транспортний засіб; оригінальна кольорова картонна коробка. Якщо ви бачите невідповідність – це привід сумніватися в оригінальності вузла, - дав рекомендації Володимир Геннадійович.

- МЗТк «ТУРБОКОМ» постійно відкритий для ділового співробітництва. Сьогодні замовниками наших турбокомпресорів в різних регіонах України є станції техобслуговування, автомагазини, транспортні та сільськогосподарські компанії, підприємства, у яких є свій парк спецтехніки і так далі. Можете бути впевнені, що співпраця буде взаємовигідною, - завершив наш діалог зверненням до потенційних ділових партнерів Володимир Овчаренко.

Що ж, враховуючи нинішній технологічний потенціал заводу «ТУРБОКОМ» і той факт, що конструкторське бюро підприємства розробляє нові лінійки ТРК для пуску в серію, можна не сумніватися, що і без того значна дилерська мережа МЗТк буде розширюватися в геометричній прогресії.

«Ревізію» заводу проводив Сергій Васильєв

Всеукраїнський автомобільний журнал "Авто Сервіс"