Технічний крок уперед заводу «Турбоком»

Технічна сторона виробництва завжди повинна іти вперед і підлаштовуватися під потреби та технічні особливості клієнтів.

Завод Турбоком в 2016г зробив крок вперед і призупинив випуск звичайної 6ки і поставив на конвеєр форсовану 6ку.

Завдяки всім цим особливим змінам, оновлена ТКР - 6 більш активно відгукується на педаль газу (тобто згладжується ефект турбоями).

Турбокомпресор зроблений на сучасному обладнанні і адаптований під роботу з вітчизняними маслами. Все це дозволяє використовувати менш якісне масло і збільшує ресурс роботи підшипникового вузла.

Спеціально для цієї статті ми звернулися до нашого спеціаліста Зоріна Андрія, для отримання додаткових і детальніших відомостей про те, як плаваюча моновтулка впливає на турбокомпресор.

Важливе значення для ефективного функціонування двигунів внутрішнього згоряння має забезпечення подачі необхідної кількості повітря в циліндри. Це особливо актуально для дизелів з турбокомпресорами (ТКР). Надійність ТКР визначається насамперед надійністю роботи середнього корпусу турбокомпресора (картриджа). До цього вузлу, висуваються дуже жорсткі вимоги: зберігати стійкість обертання ротора (70-100 тис. об./хв) у широкому діапазоні зміни в'язкості масла (зміна температури і тиску масла); зберігати стійкість обертання при збільшенні зазорів вал – підшипник – корпус внаслідок їх зносу

Більшість відомих сучасних конструкцій, що застосовуються в якості опор роторів турбокомпресорів зарубіжного та вітчизняного виробництва, можна умовно підрозділити на два типи: конструкції з неавтономними підшипниками – з плаваючою моновтулкою, конструкції з автономними підшипниками – з плаваючими обертовими.

     

                              Мал1. ТКР з плаваючою, що не обертається моновтулкою                                

   

Мал2. ТКР з плаваючими обертовими втулками

 

Варіант 1. ТКР з плаваючою не обертається моновтулкой. Конструкція з плаваючими

невращающимися (ПН) втулками (рис. 1). Втулка зафіксована від провертання

за допомогою фіксатора. Мастило подається через фіксатор в середньому корпусі турбокомпресора до валу турбокомпресора.

Вариант2. ТКР з плаваючими обертовими втулками. Конструкція складається з двох плаваю-

щих обертових втулок, осьові переміщення яких обмежені стопорними кільцями. Мастило подається через свердління в середньому корпусі і далі по системі масляних каналів до втулок.

Варіант конструкції з моновтулкой в робочому діапазоні частот характеризується меншою схильністю до вібрації, порівняно з конструкцією з плаваючими обертовими втулками.

Від величини мінімальної товщини мастильного шару між ротором і втулкою залежить абразивне зношування робочих поверхонь підшипників, схильність до пошкодження. Варіант з моновтулкой також за цим показником перевершує конструкцію з обертовими втулками.

Висновок. Найбільш перспективною для подальшого розвитку та застосування у виробництві є конструкція з моновтулкой, так як вона має найкращі значення за більшістю

основних гідромеханічних характеристик і є більш виброустойчивой. Так само ця конструкція є технологічно простий і перевершує за розрахунковими характеристиками найбільш поширений тип конструкції з плаваючими обертовими втулками.