Балансування турбіни

Основною операцією в технологічному процесі виготовлення і ремонту турбокомпресорів є балансування ротора. Балансування роторів турбокомпресора в процесі виготовлення і ремонту завжди здійснюється в три етапи.

Перший етап - балансування валу з колесом турбіни (ротора).
Другий етап - балансування ротора в зборі з вузлом гідродинамічного підп'ятника, лабіринтовим ущільненням, колесом компресора.
Ротори турбокомпресорів балансуються динамічно.
Динамічне балансування - балансування, при якому визначаються і зменшуються дисбаланси ротора, що характеризують його динамічну неврівноваженість.
Балансувальний верстат - верстат, що визначає дисбаланси ротора для зменшення їх коригуванням мас. Є необхідним технологічним обладнанням для проведення динамічного балансування і статичного в динамічному режимі.
Балансувальний комплект - вимірювальні прилади, які дозволяють отримати інформацію про дисбаланси ротора при його балансування на місці.

Для виконання перших двох етапів балансування на ТОВ "Мелітопольський завод турбокомпресорів - Турбоком" застосовують верстати моделі БВІ – 03 – 09Т з мікропроцесорним вимірювальним приладом ПБ – 02М. Верстат для динамічного балансування моделі БВІ-03-09Т призначений для визначення параметрів динамічної неврівноваженості роторів турбокомпресорів типу ТКР масою до 3,0 кг, що дозволяють здійснити обертання приводом за допомогою плоского ременя. Визначення параметрів дисбалансу здійснюється при обертанні ротора на власних шийках у вкладишах виготовлених з зносостійкого антифрикційного матеріалу.
 

 Центр тяжіння ротора може знаходитися як між опорами, так і за їх межами. Простота механічної частини верстата дозволяє здійснити переналагодження на новий ротор протягом 2-х хвилин. Час налаштування електронного блоку на новий ротор до 3-х хвилин. Балансувальний верстат оснащується мікропроцесорним вимірювальним приладом, що відображає режими роботи та параметри дисбалансу на рідкокристалічному індикаторному табло. Є можливість передачі даних на персональний комп'ютер для обліку та протоколювання балансувальних процесів. Прилад може оснащуватися додатковими засобами графічної індикації, що полегшують роботу оператора при визначенні місця дисбалансу.

Для безвідмовної роботи турбокомпресорів на двигунах автотракторної техніки проводяться приймально-здавальні випробування, які є наступним етапом виготовлення турбокомпресорів типу ТКР.

Третій етап - добалансировка ротора в середньому корпусі турбокомпресора в зборі (у власних опорах).
На цьому етапі перевіряється якість балансування ротора, усувається дисбаланс, внесений при збірці - розбиранні турбокомпресора. Перевіряється якість виробу на тіч масла.
Ця перевірка проводиться на верстаті (стенді) добалансировки ротора турбокомпресора в середньому корпусі в зборі.
Стенд призначений для усунення похибок, що виникли при складанні середнього корпусу, шляхом динамічного врівноваження та виявлення виносу масла, т. к. при операціях складання турбокомпресора завжди вноситься дисбаланс.

Мелітопольський завод турбокомпресорів розробив і освоїв випуск стенду для добалансировки корпусу середнього турбокомпресора в зборі. Стенд розроблявся за аналогією і з урахуванням переваг і недоліків існуючих західних аналогів.

З питань придбання стенду для добалансировки корпусу середнього в зборі турбокомпресора звертайтеся у відділ маркетингу ТОВ «МЗТк».

Після добалансировки проводять остаточну збірку турбокомпресора і випробування на стенді типу "замкнутий контур", призначеного для безмоторного випробування турбокомпресорів ДВС з метою визначення показників якості, про що робиться відмітка в паспорті ТКР.

Тестування і випробування ТКР на ТОВ "Мелітопольський завод турбокомпресорів"

Випробування проводять на випробувальному безмоторному стенді типу "замкнутий контур". Стенд являє собою безмоторну установку для моделювання різних режимів роботи турбокомпресора, відповідних режимів його роботи на двигуні і для визначення параметрів турбокомпресора на цих режимах у відповідності з технічними умовами на турбокомпресор.

Порядок і методика випробувань турбокомпресора на ТОВ "МЗТк":

1 - Прокачування масла через систему змащення турбокомпресора під тиском від 2 до 6 кгс/см2;
2 - Проводиться обкатка турбокомпресорів повітрям на середніх оборотах від 20 000 до 70 000 об/хв (в залежності від модифікації турбокомпресора) протягом 15-20 хвилин;
3 - Проводиться обкатка турбокомпресора нагрітими до 600 оС газами на середніх оборотах від 20 000 до 70 000 об/хв (в залежності від модифікації турбокомпресора) протягом 15-20 хвилин;
4 - Зняття параметрів турбокомпресора з виходом на робочі обороти обертання ротора;
5 - Перевірка динамічного газомаслянного ущільнення;
6 - Знімаються показники віброприскорення;
7 - Проводиться охолодження турбокомпресорів повітрям (без енергії вихлопних газів).