Інструкція по експлуатації турбіни

Для надійної і тривалої роботи турбокомпресора або турбонагнітача необхідно дотримувати наступні умови:

1.Замінити старе масло системи змащення двигуна

- як більш густе за в'язкості воно потрапляє в турбокомпресор зі значною затримкою по часу після пуску двигуна;
- у старому маслі вичерпані мастильні властивості, воно засмічується смолами, які, осідаючи в масляному фільтрі і підвідному трубопроводі, різко знижують пропускну здатність масляної магістралі;
- масло з низькими змащувальними властивостивостями не тримає масляну плівку на поверхнях ковзання, викликає напівсухе тертя, стирання і перегрів деталей.

2. Обов'язково перевірити стан масляного фільтра перед установкою турбокомпресора на двигун

- масляний фільтр повинен при фільтрації забезпечувати тонке очищення масла від металевих частинок, кварцових частинок пилу та інших забруднень;
- несправний фільтр не забезпечує затримку абразивних домішок, які інтенсивно зношують підшипниковий вузол, потрапляючи з маслом в зони тертя, збільшують люфт ротора, що призводить до відмови турбокомпресора.

3. Підігріти двигун на холостих обертах і не допускати роботи під навантаженням під час прогріву після пуску

- в дизелях існує час затримки подачі масла до підшипника при пусках з-за гідравлічного опору густого масла в маслопідвідному трубопроводі, тому перший час турбокомпресор працює на олії, що залишилася в ньому;
- циркуляція через турбокомпресор прогрітого масла забезпечує мастило і тепловідвід без перегріву ротора;
- пилоподібні забруднення в густії олії розподіляються по всьому об'єму і тому можуть безперешкодно проходити через фільтруючий елемент, у той час як в рідкому розігрітому маслі ці частинки осідають в основному до вступу до фільтра очищення масла;
- недотримання режиму прогріву призводить до роботи турбокомпресора під навантаженням з недоліком мастила, викликаючи напівсухе тертя, механічний знос зі збільшенням осьового люфту і перегрів валу ротора.

4. Перейти на холостий режим роботи за 5 хвилин перед зупинкою двигуна

- після різкої зупинки припиняється циркуляція масла, відбувається різке підвищення його температури в турбокомпресорі, що призводить до закоксовування ущільнювальних кілець, обмеження їх рухливості і протікання масла в турбінну щабель;
- при несприятливих умовах можливий перегрів валу ротора.

5. Використовувати тільки справний повітряний фільтр

- відсутність фільтра не перешкоджає попаданню в колесо компресора сторонніх предметів, що призводять до поломки турбокомпресора і двигуна, або пилу, що викликає абразивну ерозію колеса компресора;
- засміченість або непрохідність повітряного фільтра створює розрідження при всмоктуванні і неминуче видавлювання олії з турбокомпресора у впускний колектор двигуна.