гарантия на турбокомпрессоры Турбоком - 12 месяцев
Каталог

Недодув турбіни - забитий сажовий фільтр (каталізатор)

забитий фільтр сажі

Призначення фільтру сажі

Сажовий фільтр – (каталізатор) - це частина вихлопної системи, головним завданням якої є очищення відпрацьованих (вихлопних газів) двигуна від вуглецевих частинок, які викидаються в атмосферу. Він являє собою керамічний блок з карбіду кремнію з великою кількістю тонких каналів для проходу відпрацьованих газів.

Сажовий фільтр - історія винаходу

У 50-роках минулого століття через велике зростання транспортних засобів у великих містах Америки, фіксувалося значне збільшення смогу в навколишньому середовищі.

Стурбований цією проблемою, в 1953 році американський хімік-технолог Юджин Гудрі зробив перший дослідний зразок пристрою, який би допоміг захистити повітря від цих впливів. Але дослідний зразок виявився невдалим через неможливість справлятися з більшою частиною свинцю американського бензину.

Але вже в 1956 році колектив інженерів на чолі з Гудрі отримали патент на пристрій, що знижує токсичні викиди авто, яке в підсумку отримало назву - Каталітичний нейтралізатор.

Як працює каталізатор

Всередині конструкція каталізатора схожа на стільники, які збільшують контактну площу поверхні з вихлопними газами. По всій площині поверхні нанесений так званий хімічний каталізатор-переважно платино-іридієвий сплав. Чадний газ або окис водню (CO), сажа (CH) і азотні оксиди (NO, NO2), які повністю вигоріли, контактують з цією збільшеною поверхнею і окислюються завдяки кисню, який також присутній у відпрацьованому газі.

Під час роботи двигуна виділяється тепло, яке в свою чергу, розігріває каталізатор і активізує реакцію окислення. Оптимальні умови роботи каталітичного нейтралізатора - від 400 до 800 градусів за Цельсієм.

За умови, що каталізатор працює і він справний – у вихлопних газах, які пройшли через нього, різко падає концентрація шкідливих сполук, і автомобіль приносить набагато менше шкоди навколишньому середовищу (згідно встановлених екологічних норм).

Недодув турбіни - забитий каталізатор

Забруднення фільтру сажі відбувається в разі експлуатації авто на коротких дистанціях. Фільтр не встигає прогрітися до нормальної робочої температури, щоб повноцінно ліквідувати сажу, що скупчилася.

При цьому стає утруднений вихід відпрацьованих газів, зменшується їх швидкість. В результаті зменшується швидкість обертання валу турбокомпресора, що призводить до недодуву. Також з'являється надлишковий тиск в корпусі турбіни. Частинки сажі потрапляють в середній корпус турбокомпресора, що в підсумку призводить до його поломки.

Основні причини засмічення фільтру сажі

  • Тривале використання неякісного палива, яке згорає в повному обсязі і в слідстві чого, утворюється велика кількість вуглецевих частинок (сажі). Через це всередині носія може виникнути допалювання парів палива, що призвело його до перегріву і деформації
  • Руйнування наповнювача через механічні удари по корпусу (наприклад, їзда по нерівній дорозі)
  • Експлуатація авто на коротких дистанціях без прогріву двигуна.

Як перевірити каталізатор на забитість

Потрібно орієнтуватися на датчики забрудненості СО2, (лямбда-зонди), на сучасних автомобілях встановлюється 2 датчика забрудненості СО2, один до каталізатора, другий після. У звіті про помилки комп'ютера свого автомобіля ви можете знайти інформацію про стан лямбда-зондів, і проходження газів через них. Також на деяких СТО "сервісмени" можуть зробити завмер проходження відпрацьованих газів через вихлопну магістраль, не виробляючи її демонтаж.

Забруднення сажового фільтра-серйозна несправність, яку не варто залишати без уваги, вона може привести до виходу з ладу турбіни і падіння потужності двигуна.

Завод «Турбоком» занимается собственным производством турбин для отечественной техники. Номенклатура заводу включає в себе більше 120 + моделей турбін.

Турбоком: Собственное производство и ремонт турбин

Нам важно Ваше мнение

Оставить комментарий